diumenge, 9 de març del 2014

Bagó, la gran desconeguda (Myanmar)

Bagó és una petita població propera a Yangón amb un nucli urbà construït a banda i banda d'una carretera transitada per autobusos, camions, cotxes, motos i bicicletes pràcticament les 24 hores del dia. En aquest tramatge asfaltat s'hi situa l'activitat frenètica i el soroll, però a mesura que hom perd de vista el centre, Bagó mostra la seva cara més espiritual i tradicional. Com que teníem ganes de veure cada un dels racons especials d'aquest poble que sovint passa inadvertit, vam contractar un guia-motorista i vam enfilar-nos tots tres sobre una petita motoreta per descobrir-los paulatinament. Avui us deixem amb un post que només conté imatges, aquelles que més ens van captivar, i que com sol passar a vegades val més gaudir observant-les que no pas posant-hi paraules.

_________________________________________________________________________________
INFORMACIÓ PER AL VIATGER

ALLOTJAMENT
  • Mya Nanda Hotel ubicat al carrer principal de Bagó és una de les tres úniques opcions per allotjar-se, totes tres es troben en un radi de 200 metres així que val la pena comparar. Nosaltres vam pagar 16$ per habitació doble amb bany privat, aire condicionat, wifi i esmorzar inclòs.
IMPORTANT: Hi han força guies a la ciutat que ofereixen els seus serveis i són altament recomenables ja que en mig dia pots veure totes els atractius de la ciutat, uns 8-10, i el més important, que t'estalvies pagar entrada, ja que els guies saben camins secundaris per evitar les taxes gobernamentals. Nosaltres vam pagar 12$ tots dos (inclou la moto per desplaçar-se, això si els 3 en una única moto, i tots els accessos als temples i pagodes) No tots els guies són bons, nosaltres vam anar amb el guia del mateix Myananda Hotel, recomanable 100%.

MENJAR
  • En el carrer principal de Bagó, davant Myananda Hotel hi ha un restaurant indi que fan plats molt bons i econòmics.
  • Si decideixes fer la ruta amb el guia, ell mateix t'aconsellarà bons llocs per menjar, important indicar el preu que s'està disposat a pagar, normalment anant amb guia surt més barat.

TRANSPORT

Arribar a Bagó des de Yangon nosaltres vam decidir anar amb tren, ja que les dues parades (tant la de Yangón com Bagó) queden molt cèntriques i no necessites de transport addicional (taxi) per arribar-hi. Ticket fins a Bagó 2$.

Arribar a Mandalay des de Bagó  hi han busos, tots ells nocturns que fan el trajecte amb 8 hores i paren davant dels hotels de Bagó. Ticket fins a Mandalay 15$.

IMPORTANT: Dos consells a tenir en compte si es viatge amb bus dins de Myanmar. Per una banda els trajectes duren menys del que diuen (excepte amb destí i origen al llac Inle), per exemple aquest trajecte de Bagó a Mandalay diuen que es tarden entre 11 i 13 hores, quan la veritat és que en 8 hores ho tens fet, això es deu a que hi ha com una norma no escrita que el trajecte ha de costar 1$ per cada hora de viatge, aquest fet no seria important sino fos perqué quan arribes al teu destí són les 3 de la matinada quan preveies arribar-hi a les 7 així que et toca buscar allotjament a altes hores de la nit. L'altre cosa a tenir en compte és que els aires condicionats dels busos estan exageradament alts així que un polar, pantalons llargs i sabata tapada han de pujar amb vosaltres.

ATRACTIUS

Bagó  tot i no ser massa gran i molts turistes decideixen saltar-se,  per nosaltres va ser una de les millors experiències, no vam veure estrangers i es pot visitar monuments impresionants i variats en poques hores. Altament recomanable.

Introdueix el teu correu electrònic per rebre les novetats del viatge: